Z internetów

0
0

Według nowego badania przeprowadzonego przez Pew Research Center, okazuje się, że duża część treści online jest nietrwała - 38% stron internetowych z 2013 roku nie jest dostępna po dziesięciu latach. Analiza, przeprowadzona w październiku, dotyczyła uszkodzonych linków na stronach rządowych, informacyjnych oraz w sekcji "Referencje" na stronach Wikipedii.

Wyniki badania pokazują, że 23% stron informacyjnych oraz 21% stron rządowych zawiera co najmniej jeden uszkodzony link. Szczególnie narażone na uszkodzenia są strony rządowe na poziomie lokalnym, zwłaszcza należące do urzędów miast. Co więcej, aż 54% stron Wikipedii posiada co najmniej jeden link w sekcji "Referencje", prowadzący do nieistniejącej strony. Dodatkowo, badanie pokazało, że na mediach społecznościowych również występuje zjawisko znikania treści - prawie jedna piąta tweetów już kilka miesięcy po opublikowaniu nie jest publicznie widoczna na stronie. Konta, na których były zamieszczone te tweety, mogły zostać zablokowane, usunięte lub ustawione jako prywatne. Niektóre rodzaje tweetów są bardziej podatne na zanikanie niż inne, a ponad 40% tweetów napisanych w języku tureckim lub arabskim znika w ciągu trzech miesięcy od opublikowania. Artykuł kończy się dodatkowymi informacjami na temat definicji "niedostępności" linków i stron.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem na blogu "Search Engine Journal Blog".

Komentarze (0) do "Duża część treści online jest nietrwała"

Zainteresuje Cię też:

Atrybuty HTML w SEO - czy to ma znaczenie?

Opublikowano 16-09-2024 09:49:10
HTML to język znaczników, który stanowi podstawę większości stron internetowych. Jest to jedna z najważniejszych części technicznego SEO. Dzięki wykorzystywaniu elementów HTML specjaliści od SEO są w [...]
Czytaj całość 0 0 0

Jak tworzyć dobrej jakości treść

Opublikowano 16-09-2024 09:48:35
Sukces w SEO zależy od dostarczenia odbiorcom treści najwyższej jakości. Wielkie pytanie brzmi: Co dokładnie oznacza "najwyższa jakość"? Treść ma wiele znaczeń. W dziedzinie marketingu cyfrowego oz [...]
Czytaj całość 0 0 0