Z internetów

0
0

Według nowego badania przeprowadzonego przez Pew Research Center, okazuje się, że duża część treści online jest nietrwała - 38% stron internetowych z 2013 roku nie jest dostępna po dziesięciu latach. Analiza, przeprowadzona w październiku, dotyczyła uszkodzonych linków na stronach rządowych, informacyjnych oraz w sekcji "Referencje" na stronach Wikipedii.

Wyniki badania pokazują, że 23% stron informacyjnych oraz 21% stron rządowych zawiera co najmniej jeden uszkodzony link. Szczególnie narażone na uszkodzenia są strony rządowe na poziomie lokalnym, zwłaszcza należące do urzędów miast. Co więcej, aż 54% stron Wikipedii posiada co najmniej jeden link w sekcji "Referencje", prowadzący do nieistniejącej strony. Dodatkowo, badanie pokazało, że na mediach społecznościowych również występuje zjawisko znikania treści - prawie jedna piąta tweetów już kilka miesięcy po opublikowaniu nie jest publicznie widoczna na stronie. Konta, na których były zamieszczone te tweety, mogły zostać zablokowane, usunięte lub ustawione jako prywatne. Niektóre rodzaje tweetów są bardziej podatne na zanikanie niż inne, a ponad 40% tweetów napisanych w języku tureckim lub arabskim znika w ciągu trzech miesięcy od opublikowania. Artykuł kończy się dodatkowymi informacjami na temat definicji "niedostępności" linków i stron.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym tekstem na blogu "Search Engine Journal Blog".

Komentarze (0) do "Duża część treści online jest nietrwała"

Zainteresuje Cię też:

Czy ten tekst został napisany przez AI?

Opublikowano 21-04-2025 08:32:58
Na blogu "Blog Senuto" podjęto temat wykrywania tekstów stworzonych przez sztuczną inteligencję. Autor zwraca uwagę na rosnącą jakość generowanych treści, które stają się coraz trudniejsze do odróżnie [...]
Czytaj całość 0 0 0

Użycie krajowych kodów domen najwyższego poziomu

Opublikowano 21-04-2025 08:32:33
Na blogu opublikowano nową aktualizację dotyczącą użycia krajowych kodów domen najwyższego poziomu. Zespół przedstawił szczegóły dotyczące planów oraz aktualnych działań związanych z tym zagadnieniem, [...]
Czytaj całość 0 0 0