0
0
|
Pożegnanie z plikami cookie w Chrome |
Google zaskoczył ogłaszając pożegnanie z plikami cookie użytkowników przeglądarki Chrome. Cookies są już historią dla około 1% wszystkich użytkowników tego narzędzia, a do końca roku zostanie wyeliminowane dla wszystkich użytkowników Chrome. Ta zmiana podyktowana troską o prywatność użytkowników, wpływa na strategie reklamowe, zmuszając firmy do kreatywnego podejścia do perspektywy reklamowej.
Usunięcie plików cookie budzi zarówno wyzwania, jak i możliwości dla firm działających w obszarze Software as a Service (SaaS). Firmy te muszą przemyśleć swoją strategię reklamową, korzystając z własnej bazy danych, różnych stylów reklam lub inteligentnych rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja. Dla sektora biznesu B2B oznacza to konieczność opracowania nowej strategii, uwzględniającej takie elementy jak marketing oparty na konkretnych kontach czy udoskonalone systemy zarządzania relacjami z klientem. Wprowadzając Privacy Sandbox, Google stawia na ochronę danych użytkowników, a jednocześnie oferuje SaaS i firmom B2B możliwość dostosowania się do nowych warunków.