0
0
|
Google planuje deprecjację plików cookie stron trzecich w Chrome |
Google planuje deprecjację plików cookie stron trzecich w przeglądarce Chrome, co skutkuje efektywnym blokowaniem plików cookie stron trzecich dla użytkowników tej przeglądarki oraz potencjalnym naruszeniem funkcjonalności strony internetowej, która nadal może polegać na nich, takich jak treści ładowane za pomocą iframe.
Co to oznacza dla ciebie jako marketera cyfrowego? Cóż, najprawdopodobniej niewiele. Narzekania na deprecjację plików cookie stron trzecich są głównie prowadzone przez agencje reklamowe, ale prawda jest taka, że reszta internetu dawno już pozbyła się tych plików. Narzędzia do analizy cyfrowej (Google Analytics, Adobe Analytics, Mixpanel itp.) oraz narzędzia do doświadczeń cyfrowych (Clarity, Optimizely itp.) wszystkie korzystają z plików cookie strony pierwszej i tak jest od ponad dekady. W praktycznym sensie te narzędzia nie będą miały wpływu. Warto jednak sprawdzić, czy technologie stron trzecich, które mogą być ładowane na twoją stronę internetową, działają w kontekście strony pierwszej, aby ich funkcjonalność nie zależała od plików cookie stron trzecich.